Richard Sennet: Juntos. Rituales, placeres y política de cooperación

  • Post author:
  • Post category:Blog

El sociòleg nord-americà Richard Sennet va publicar el maig d’aquest any un interessantísim i imprescindible estudi sobre la cultura de la cooperació. Segons Sennet, no hi haurà futur sense cooperació. Critica la societat actual per estar perdent, precisament, aquesta capacitat de cooperació sense la qual és impossible comprendre la complexitat del món i la gent que ens envolta.

Podeu llegir un comentari del llibre a http://www.rizomatica.net/lectura-del-ultimo-libro-de-sennett-sobre-la-cooperacion/, del qual teniu a continuació un petit extracte:

Sennett denuncia que en el momento actual, hemos pasado de la concurrencia (cooperación a suma cero) a un capitalismo depredador donde el que gana se lo lleva todo. Es decir el capitalismo actual ha desequilibrado la concurrencia y la cooperación. Reivindicar la cooperación es adquirir ciertas habilidades  como la de escuchar, poder expresarse subjetivamente y la empatía. En esta última competencia señala que la conversación dialógica entre internautas prospera gracias a la empatía y el sentido de curiosidad acerca de otras personas.

Més sobre Richard Sennet a continuació: